niedziela, 29 maja 2011

Ceny Panamery

     Przeglądając oficjalne strony Porsche prezentujące model Panamera rzuciły mi się w oczy dość drastyczne różnice w cenie. Dlaczego Panamera w USA kosztuje duuuużo mniej niż w Europie?! Nie mówiąc już o polskich cenach, które są jeszcze wyższe i oderwane od cen np. z Niemczech. Cena podstawowej wersji P u sąsiadów z zachodu zaczyna się od 76.673,00Euro co przy założeniu kursu 4zł/1e daje 306692zł. A co ciekawe nasz krajowy importer/dealer P na oficjalnej podstronie z nieznanych powodów nie podaje wyjściowej ceny auta, którą możemy poznać dopiero wyszukując mocno schowany cennik. Dziwne, nie?! Chyba nie chcą zbyt dużo sprzedawać :). Z tego co zdążyłem wygrzebać cena P w Polsce zaczyna się od 83.900,00Euro czyli jest około 7.000E wyższa niż w Niemczech. Kalkulując P w Polsce kosztuje prawie 29tysięcy złotych więcej niż w niemieckim salonie. Dużo? Może i dużo ale gdy sprawdziłem cenę w USA to po prostu szczęka mi opadła -  tam podstawowa wersja kosztuje 74400, ale cena przecież podana jest w dolarach! Czyli dla jasności - przeliczając na złotówki nawet po niekorzystnym kursie 3zł/1usd dostaniemy kwotę 223200zł!!!
Różnica o prawie 80tysięcy złotych w porównaniu z ceną z dojeczelandu i o grubo ponad 100tysięcy złotych w  odniesieniu do ceny z salonu w polandii...
    Dla uzupełnienia: średnia płaca w PL to około 3000zł , średnia płaca w USA - około 1500USD. Gdzie sens, gdzie logika? I gdzie moja Panamera?!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz